Perswazja multimedialna
Perswadować za pomocą video.Język wizualny jest bardzo silnym instrumentem. Zwiększa w szczególności sprzedaż produktów uważanych za luksusowe. Należy dostarczyć jakościowych zdjęć produktów. Zdjęcia funkcjonują bardzo dobrze w zapewnianiu osób, co mogą uzyskać. Powinny być one profesjonalne, oferować odmienne wizje, mieć możliwość powiększania/zmniejszania, pokazywać rozmiary i kontekst użytkowy. Dla przykładu podam stronę firmy Oli sprzedającą online odzież. Użytkownicy mają możliwość obejrzenia krótkiego video clipu na którym przechadzają się modelki. W ten sposób pozwala na lepsze przedstawienie wyglądu ubrań. W związku z rozwojem szerokopasmowego Internetu to może być przyszłość dla niektórych rodzajów stron. Oglądanie video wymaga mniej uwagi niż czytanie i oferuje pełniejsze przeżycie. Użytkownik powinien mieć wybór włączenia video. Nie powinno się włączać automatycznie. W ostatnich latach rozpowszechnia się TV w Internecie. Możliwość przedstawiania swoich produktów za pomocą telewizji jest niezwykle ważna i innowacyjna. Może w znacznym stopniu przyczynić się do wzrostu sprzedaży.
Cross selling
Cross selling czyli sprzedaż uzupełniająca. Jest to technika marketingowa pozwalająca na osiągnięcie zwiększonej sprzedaży. Po tym jak klient zadecydował kupić coś łatwiej jest wyperswadować zakup czegoś innego np. jeśli kupił kawałek pizzy proponuje mu się jako dodatek frytki czy coca-colę. Zazwyczaj dużo osób zgadza się na zakup dodatkowych produktów, szczególnie jeśli znajdujemy się w restauracji i spożywamy posiłek. Także miła atmosfera lokalu i jego wystrój może tu być pomocna w podejmowaniu decyzji zakupu. Wyjście na obiad do lokalu nie zdarza się na co dzień o dlatego jesteśmy bardziej skłonni kupić coś dodatkowego. Zwykle w sklepach są wystawione produkty, które mogą być dodane do sprzedaży. Pozwala to na szybsze podjęcie decyzji przez klienta. Jest to taktyka sprzedaży, która powinna być bardziej doceniana przez sprzedawców. W wyniku cross selling dochody ze sprzedaży mogą naprawdę znacznie wzrosnąć. Ta marketingowa technika pozwala na zdobycie zaufania do firmy. Znakomitym przykładem może tu być IKEA. Do oferty mebli dołączono też inne produkty, które mogą być powiązane z wyposażeniem wnętrz.
Możesz pokazać online niedostatek wyświetlając te komunikaty:
- Tylko na 1 tydzień
- Tylko dwa przedmioty w magazynie
- Dziś kończy się sprzedaż
- Niedostępny – Zamów to
- Ta oferta kończy się za 2 dni, 4 godziny, 3 minuty i 17 sekund ( Możesz umieścić licznik)
Jeśli np. sprzedajesz kurs online można wyświetlać liczbę miejsc zmniejszającą się z dnia na dzień, aż do wyczerpania się. W ten sposób odwiedzający stronę mają odczucie tracenia czegoś, co może się nie powtórzyć i to może być dodatkowym czynnikiem motywujących ich do zapisania się zanim skończą się miejsca. Ludzie dostrzegając ewentualną możliwość straty są bardziej w stanie docenić to co im się oferuje. Ważne jest, aby o tym pamiętać i uwzględnić w marketingu.