Marketing perswazyjny - Psychologia

Marketing perswazyjny

Umiejętność perswazji jest niezmiernie ważna w obecnych czasach. Nie jest łatwo nakłonić ewentualnego klienta do tego, aby zapisał się na listę mailingową, ściągnął e-booka, poznał produkt. Każda firma mówi jak najlepiej o sobie. Nie wystarcza dobry produkt sprzedaż online, aby uzyskać wymierne sukcesy. Perswazja w swojej najprostszej formie oznacza danie użytkownikom informacji, których potrzebują, wsparcie i zmniejszenie niepokojów. Jest więc sztuką umieć umiejętnie perswadować.

Dowód społeczny
Dowód społeczny zwiększa sprzedaż. Jak mawiali filozofowie człowiek jest „zwierzęciem stadnym”. Chce żyć z innymi ludźmi i identyfikuje się z nimi. Osoby obserwują innych i często naśladują, szczególnie kiedy nie są pewni czegoś do końca. To psychologiczne zjawisko zwane jest społecznym dowodem. Osoby czują się upewnione i często podejmują decyzje opierając się na tym, co inni potrafią robić poczynając od założenia, że inni mają większą znajomość i są lepiej poinformowani. Możesz zwiększyć dowód społeczny online demonstrując: najpopularniejsze produkty, klientów, którzy dokonali już zakupu, najlepszych sprzedawców, osoby potwierdzających wartość produktu. Należy pamiętać, że osoby robią to co robią inni, cieszący się powszechnym szacunkiem. Potrzebujemy społecznego dowodu upewniającego nas w tym, że nasz wybór jest słuszny. Im więcej mamy dowodów, tym lepiej. Większa ilość społecznych dowodów może oznaczać zwiększoną sprzedaż produktów. Musimy o tym pamiętać podczas naszych działań marketingowych. Trzeba koniecznie dostarczyć dowody społeczne na to, że nasz produkt jest wartościowy.

Komentarze
Komentarze spiralą nakręcającą sprzedaż. Często przed zakupem określonego produktu czy usługi wchodzimy na specjalne strony internetowe na których można przeczytać komentarze innych o danym towarze lub sami komentować. Przed zakupem chcemy wiedzieć, co inni myślą o produkcie, jaką wystawiają mu opinię. Jeśli dużo osób wyraża się pozytywnie jesteśmy bardziej skłonni go kupić. Komentarze innych użytkowników mogą mieć silny wpływ na decyzje. W związku z rozwojem tzw. Web 2.0 i portali społecznościowych komentarze stały się zasadniczą częścią portali. Pozwolenie na wystawianie opinii i naszym produkcie ma niebagatelne znaczenie. Zwykle osoby bardziej wierzą komentarzom innych użytkowników niż samej firmie. Komentarze są szczególnie fundamentalne w sektorze turystycznym i w produktach elektronicznych. Nie trzeba też bać się komentarzy negatywnych. Należy byś zawsze przygotowanym na niemiłe opinie klientów i odpowiednio zareagować. Podczas konstruowania strony należy to uwzględnić i dać możliwość pozostawiania komentarzy ze strony użytkowników.

Niedostatek produktów
Niedostatek powoduje popyt i zachęca osoby do szybkiego zakupu. Osoby pragną tego, czego nie mają i psychologowie społeczni wyjaśniają, że poczucie straty jest emocją silniejszą od zarobku. I tak osoba, która straciła 100 dolarów doznaje dwa razy więcej emocji niż osoba, która przypadkiem znajduje tą samą ilość pieniędzy.